Tuesday, May 26, 2015

VIDEO NASA Mengesahkan Bunyi Aneh Seperti Trompet ‘Kiamat’ Dari Langit

WASHINGTON - Bunyi misteri dari langit terus menjadi tanda tanya di seluruh dunia sehingga mengejutkan mereka daripada tidur.
Berbunyi seperti trompet atau kolektif dari satu bahagian tembaga sebuah orkestra, Bunyi tersebut kedengaran dan dikesan daripada Kanada, Ukraine, dan Amerika Syarikat, Jerman dan Belarus menunjukkan kejadian yg aneh yang berlaku dia atas negara masing-masing.
Dan bunyi ngeri telah terus kedengaran pada setiap masa yang berbeza dan lokasi selama hampir satu dekad.



Rakaman VIDEO


Strange Sounds in Germany / 04.04.2015

Video pertama yang dipaparkan di YouTube rakaman yang luar biasa, adalah pada tahun 2008 apabila pengguna merekodkan bunyi aneh di langit dari Homel, di Belarus.
Pada tahun yang sama pengguna lain tanpa nama dikongsi 'telinga memekakkan telinga' berbunyi bahawa mereka berkeras 'tidak satu penipuan,' dari kejiranan yang tenang dipercayai berada di Amerika Syarikat

Kimberly Wookey dari teres, British Columbia di Kanada pertama ditangkap bunyi asing pada bulan Jun 2013, dan sejak itu beliau telah berjaya merekodkan beberapa rakaman bunyi dengan makhluk yang paling baru-baru ini beliau pada 7 Mei tahun ini.

This is the sound wave captured from the noise in Germany, that appeared to leave a child frozen in shock
Menulis di YouTube, di mana beliau merekodkan video, Cik Wookey menulis: 'Pada pagi 29 Ogos 2013 pada kira-kira 07:30 saya terjaga oleh bunyi-bunyi pelik seakan trompet.

Rakaman VIDEO

Strange Sounds in Terrace, BC Canada August 29th 2013 7:30am

'Saya dikejutkan daripada tidur kerana sedari ialah bunyi yang sama saya telah didengar pada tahun-tahun lepas dan saya berlari mencari kamera untuk cuba merekodkan. saya terjaga dan Saya keluar ke ruang tamu untuk mencari anak lelaki yang berusia tujuh tahun dalam keadaan takut tertanya-tanya apa yang berlaku. Beliau berkata anaknya bangun dan lihat di luar tingkap.

'Saya berjaya merekodkan tiga klip video menunjukkan hampir lima minit bunyi pelik ini berlaku. Selepas bunyi itu telah berakhir dan saya duduk di komputer untuk memuat naik video. Selepas memeriksa Facebook saya, saya lihat banyak penduduk tempatan telah mendengar bunyi yang sama sekali lagi tetapi kali ini ia adalah jauh lebih meluas.

'Saya tidak tahu kenapa kedengaran bunyi ini tetapi ia adalah agak pelik dan saya gembira bahawa saya dapat merekod bunyi ini dan berkongsi apa yang saya dengar.

Bunyi kedengaran sekali lagi pada 8 September di 06:30. Setakat ini kami telah mengesahkan laporan itu didengar dari bandar ke tasik, 25 km dari sini. '

"Saya secara peribadi tidak percaya ini mempunyai kaitan dengan agama, dan saya tidak percaya bunyi tersebut adalah daripada makhluk asing, kereta api, pembinaan, dan lain-lain," tambah beliau.

'Saya percaya ia boleh menjadi fenomena geofizik.


Kimberly telah ketakutan demikian oleh suara yang datang dari langit dia menghubungi syarikat pembinaan tempatan dia cuba mendapatkan jawapan.
Usaha beliau menemui jalan buntu apabila syarikat itu menjawab memberitahu beliau bahawa tiada mesin mereka boleh membuat apa-apa bunyi (lihat screenshot di atas).
Satu lagi rakaman bunyi yang telah ditangkap di Kiev, Ukraine pada bulan Ogos 2011. Seorang saksi berkata: "Bunyi itu sangat kuat, dengan beberapa orang 30-40km dari rakaman juga mendengar itu di bandar-bandar lain
'Ia adalah dalam berita dengan penyelidikan dengan pakar-pakar dan ahli sains, tetapi masih tiada penjelasan yang tepat.'



Pihak Pentadbiran Angkasa dan Aeronautik Kebangsaan (NASA) mengatakan bunyi aneh tersebut ialah suara latar bumi yang wujud secara semula jadi dan bukan bunyi kapal angkasa mahkluk asing

”Kita sebenarnya boleh mendengar alunan simfoni khas berbentuk suara ribut yang pelik langsung dari planet kita, ia bukan bunyi dari pesawat,” kata jurucakap NASA yang dipetik pelbagai media tempatan di AS pada Isnin.

Bunyi pelik yang menyerupai trompet sama seperti  dengan bunyi latar filem-filem sains fiksyen tetapi kali ini bunyi tersebut memang bunyi semula jadi memang nyata berasal terus dari bumi

NASA menjelaskan fenomena bunyi itu sebenarnya alamiah dan ada setiap waktu, namun, telinga manusia normal yang tidak dapat mengesannya atau tahap ‘volume‘ suaranya tidak terlalu besar

Kita sebagai umat Islam memang percaya kiamat itu akan berlaku tetapi waktu dan masa kita tidak ketahui, Hanya ALLAH S.W.T sahaja maha mengetahui. Menurut orang Islam Fenomena bunyi pelik seakan-akan bunyi trompet lebih dikaitkan tiupan sangkakala.




Load disqus comments

0 comments