Sunday, May 24, 2015

Foto Sebelum & Ketika Kejadian 4 Maut Terbakar Hidup-Hidup Di LPT 2,Ajil Hulu Terengganu

Empat rentung termasuk dua kanak-kanak dan dua penumpang kereta parah selepas dirempuh sebuah lori di Kilometer 386.6 Lebuhraya Pantai Timur fasa 2 (LPT2), petang tadi. 



Hajat seorang bapa bersama lima ahli keluarga menghadiri majlis konvokesyen anaknya di Muadzam Shah, Pahang tidak kesampaian apabila empat daripada mereka maut terbakar hidup-hidup selepas kereta yang dinaiki diheret sebuah lori sejauh 70 meter di Lebuh Raya Pantai Timur (LPT) 2, Ajil di sini semalam.
Dalam kejadian pukul 4.40 petang itu, empat yang rentung ialah pemandu kereta jenis Kia Spectra, Ahmad Razi Harun, 53, serta tiga penumpang lain iaitu menantunya yang hanya dikenali sebagai Dayang Suhana, 23, anak saudaranya, Umar Rayyan Suhaimi dan cucunya, Nur Damia Irdiha Rosailan berusia setahun.
Dua lagi penumpang lain ialah kakak ipar Ahmad Razi, Hafshah Wangai, 56, yang cedera parah di kepala manakala isterinya, Sharifah Wangai, 49, hanya cedera ringan.


Dalam kejadian kira-kira jam 5 petang itu, kereta berkenaan dikatakan berhenti di lorong kecemasan apabila sebuah lori merempuhnya dari arah belakang.



Sejurus rempuhan itu, kereta terbabit terbakar menyebabkan empat penumpang di dalam kereta yang remuk tidak dapat menyelamatkan diri.
                                                       Foto sebelum nahas.
Dua daripadanya yang cedera parah berjaya menyelamatkan diri sebelum kedua-dua kenderaan terbakar.

Salah seorang kanak-kanak dipercayai mangsa yang rentung.
Pemandu lori juga dikatakan cedera.


Load disqus comments

0 comments