Wednesday, July 1, 2015

Gereja Sabah Izinkan Pengunjung Bazaar Ramadan Guna Tempat Letak Kereta Dapat Pujian


KOTA KINABALU - Sebuah gereja Katolik di sini membenarkan tempat meletak keretanya digunakan oleh pengunjung di baazar yang dibuka berhampiran bersempena dengan bulan ramadan.

"Inilah sebab mengapa saya suka Sabah. Toleransi, kerjasama, persefahaman, perpaduan dan kasih sayang adalah apa yang kita semua perlukan di Sabah," ujar Daniel Doughty di laman Facebook yang memuji kemurahan hati pihak gereja menawarkan tempat letak kereta untuk pengunjung bazaar. 

Kenyataan Daniel itu telah menerima beribu-ribu Likes dan Shares di Facebook yang mana ianya dikongsi oleh kebanyakan netizen dari Sabah yang juga turut menyokong tindakan gereja berkenaan serta memuji toleransi rakyat Sabah dan mengutuk sifat perkauman sesetengah pihak dalam politik mahupun agama.

"Bagus! Beginilah sepatutnya. Jangan biarkan ahli politik yang berfikiran sempit merosakkan suasana seperti ini," kata Allen Jeyarajasingam.

"Saya pergi pasar ramadhan, parking sana bah dalam itu parking church. Pagar terbuka luas untuk kami tumpang parking our car. Thanks to the church management," kata Rozie Alya Haikal.
Load disqus comments

0 comments