Tuesday, June 23, 2015

"Saya bukanlah seorang Muslim dan saya dilahirkan Kristian dengan iman..."


#Sebelum ini tersiar di laman sosial Facebook satu video yang dihasilkan oleh sebuah penebitan akhbar tempatan yang mendakwa bintang  Fast And Furious, Tyrese Gibson telah memeluk Islam.....

#Menurut laporan video sebelum ini, Tyrese melalui akaun Instagramnya mendedahkan bahawa dia memeluk Islam baru-baru ini....

#Selain itu mungkin kerana karektor beliau kini selalu berpakaian seperti seorang Muslim membuatkan ramai orang tertanya-tanya adalah beliau benar-benar memeluk Islam....

#Kerana penyebaran berita ini, beliau telah mengambil tindakan untuk memperbetulkan keadaan....


#SK pernah menyiarkan video berkenaan yang dikeluarkan oleh Sinar TV,  mendakwa Tyrese telah memeluk Islam tetapi kami sudah padam selepas mengetahui keadaan sebenar....

#Kerana penyebaran video berkenaan, Tyrese melalui akaun Facebooknya telah tampil ke ruang komen Siakapkeli menafikan dia tidak memeluk Islam seperti yang didakwa....

#Dia menulis "Guys - respectfully I send clarity I'm not Muslim I am a born again Christian by faith... I respect all religions and have many very kind friends that are Muslim I have embraced the culture I respect the culture and always send love..... I'm also not converting to Islam just wanted to send some clarity..... Thank you for the love always...... Love the energy!!!!!"

#Bermaksud " Kalian - dengan segala hormatnya saya menghantar penjelasan ini bahawa saya bukalnlah seorang Muslim dan saya dilahirkan Kristian dengan iman... Saya menghormati semua agama dan mempunyai begitu ramai kawan Muslim, saya suka pada budaya mereka, Saya hormati budaya dan menyukainya .. ... Saya tidak memeluk Islam hanya mahu memberi penjelasan..... Terima kasih sayang selalu ......Suka semangat ini....!!!!!"
Load disqus comments

0 comments