Saturday, August 30, 2014

KEJAM!! NENEK BUNUH CUCU JIRAN BERUMUR 5 TAHUN KERANA LEBIH PANDAI DAN SIHAT DARI CUCUNYA

Seorang kanak-kanak lelaki berumur 5 tahun telah dibunuh dengan kejam oleh seorang nenek yang merupakan jirannya.

Ia berpunca dari rasa cemburu nenek pembunuh tersebut terhadap kanak-kanak tersebut bernama Wang Minghan.

Suspek dikatakan telah mengajak kanak-kanak tersebut masuk ke rumahnya dan  mencekik lehernya hingga tidak bernyawa lagi. 

Suspek yang dikenali sebagai Li mengaku telah mebunuh mangsa kerana kanak-kanak tersebut adalah merupakan seorang anak yang sihat dan bijak berbanding cucunya yang sering jatuh sakit.

Kejadian berlaku di Henan, tengah negara China.
Menurut laporan, Li pergi melawat jirannya, iaitu nenek mangsa, pada 8 Julai.
Nenek mangsa menceritakan bahawa dia ketika itu sedang mandi pada waktu cucunya hilang.Cucunya  itu bermain di luar rumah sebelum itu dan telah hilang ketika dia selesai mandi. 


Melihat kasutnya masih di atas lantai, dia segera mengesyaki cucunya itu mungkin telah diculik. Seorang lagi jiran berkata bahawa mereka melihat seorang wanita pertengahan umur merayau-rayau dalam keadaan mencurigakan sebelum ini. 





Mereka juga melihat sebuah kenderaan dipandu laju. Mayat kanak-kanak itu ditemui pada 26 Julai di dalam lubang besar di kawasan kejiranan. 

Walaupun jenayah itu dilakukan, bulan lalu, butiran kes itu sahaja diketahui baru-baru ini. Li, yang telah ditangkap dan ditahan, nampaknya mengakui jenayah itu, menyatakan cemburu sebagai penyebab. 

Kira-kira dua minggu sebelum jenayah itu, Li menggali lubang yang akan digunakan untuk melupuskan mayat mangsa. 

people daily mail
Load disqus comments

0 comments