Sunday, April 12, 2015

KAMPUNG YANG MENYERAMKAN DI MALAYSIA

Sebelum ni aku tak tau pulak orang kategorikan tempat ni sebagai kampung yang menyeramkan sebab tiap kali balik kampung atau nak balik ke kesini selalu lalu tempat tu. Serius aku sendiri panggil tempat tu pekan hantu sebab aku  tak tahu nama tempat tu. Dengan keadaan kat situ yang nampak agak misteri, usang & ada unsur2 seram memang dari pandangan mata kasar nampak seram la.

sekadar hiasan. Sumber Google

Tapi aku takde la sampai terkencing2 takut... Feel tu lebih kepada tertanya apa berlaku pada tempat tu sehingga terbiar & usang sampai macam tu sekali. Tapi tu la selama ni tak pernah pulak rasa nak cari info pasal tempat tu sampai nama tempat tu pun aku tak sure. heheheehe

Sesaja google kampung seram di Malaysia tetiba rasa macam banyak pulak orang review pasal tempat ni. Bila tengok gambar2 yang ada, Yes! memang tempat ni aku selalu lalu. Rupanya sebuah kampung tinggal.. bernama kampung kepayang

Bagai ada kuasa yang menarik minat aku terhadap bangun ni. Tu dia ayat konon nak bagi nampak mistik sikit. hahaha

aku dgn asben memang suka half highway & half jalan kampung. Yelah senang nak singgah makan minum tempat2 best. Nak hadap makanan kat RnR yang harga cekik darah tapi rasa macam nak cekik tukang masak tu.. Lagi bagus sambil travel balik kampung sambil jalan jalan cari makan ye dak? Lambat sikit sampai kampung takdenya kampung ghaib...

Berbalik cerita kampung kepayang ni.. Kampung Kepayang, sebuah bandar tinggal yang terletak di Ipoh, Perak. Ia telah dibuka sejak awal kurun ke 17 oleh Tok Changkat Rembia.

Setiap kali melintasi pekan mati ni, bagaikan ada sesuatu yang membuatkan aku ingin memandang. Apakah ada yang memerhati macam kiah propa atau aku saja yang suka memerhati. Hahahaha drama seram sangat tau!

Kampung kepayang ni nampak seram tapi sebenarnya takde la kisah2 seram pun atau aku yang tak tau kisah seram yang jadi kat situ, tak tau la pulak. Sepanjang aku google tak jumpa pun ada kisah2 mistik berlaku kat situ. Cuma pekan tinggal macam ni dengan bangunan usang memang kalau shoot filem seram pun bagus jugak. Memang tak payah edit banyak, view dia memang dah menyeramkan. Cuma tambah maskot hantu jer tapi hantu make sure betul2 seram la.. takat hantu bungkus ikat  tepi pi perform kat sarkis sudah.

Bagai ada kuasa mistik yang membuatkan aku sentiasa rindu nak lalu pekan kampung kepayang ni. Apakah kuasa itu. Adakah boboiboy kuasa 5?

Apapun antara tempat yang setiap kali lalu aku mesti teruja. Entah la.. aku rasa unik sangat dengan view yang menyeramkan macam tu. Seram itu satu seni katanya.. hehehehe
Load disqus comments

0 comments